Skriv ut

Bättre bemötande

I en värld där produkter, tjänster, priser och verksamheter blir allt mer lika, blir relationen mellan människor ofta den faktor som avgör valet av leverantör, arbetsplats eller samarbetspartner. Bra bemötande och bra service är viktiga komponenter för att det ska bli bra möten som utgångspunkt för goda relationer. Men det är först med värdskap som utgångspunkt som det är möjligt att utveckla ett bemötande som är på samma gång professionellt som personligt välkomnande. 

I värdskapets värld ser vi alla som gäster och det synsättet hjälper oss på vägen. Finns det en gäst - finns det också en värd som kan bjuda på ett gott värdskap. Som värd handlar det om att våga släppa fram sina talanger och uttrycka sin personlighet. Att verkligen vilja och våga tjäna varje människa som den hon är och att lyssna till det behov hon uttrycker. Värdskap är attityder och värderingar som visar sig i våra ord och handlingar. I värdskapet finns en insikt om att människor i sina yrkesroller och verksamheter tjänar andra och att vi i den processen bygger både glädje, stolthet och lönsamhet.

 

DELA INLÄGG

Facebook Twitter Blogger

Om värdskap - värdskapsfilosofin

Om värdskap - värdskapsfilosofin Nu kan du beställa värdskapfilosofin i tryckt format. Skriften är på 34 sidor och innehåller tio delar om värdskap och konsten att få människor att känna sig välkomna. Pris 55:-/st Vid beställning, kontakta kicki@vardskapet.se

NY BOK - LEDA SOM VÄRD

NY BOK - LEDA SOM VÄRD Den här boken är en hyllning till alla operativa chefer som får världen att fungera i verkligheten. 
Läs mer
BÖCKER FRÅN VÄRDSKAPET
DET GODA VÄRDSKAPET DET GODA VÄRDSKAPET
Boken om konsten att få människor att känna sig välkomna. En konst som utövas mot gäster, kollegor och oss själva.
Läs mer
NY BOK - LEDA SOM VÄRD! NY BOK - LEDA SOM VÄRD!
Den här boken är en hyllning till alla operativa chefer som får världen att fungera i verkligheten.
Läs mer