Skriv ut

Bakgrund

En kväll 2001 sitter Jan Gunnarsson på Regeringskansliet för att färdigställa ett program för utveckling av den svenska turistindustrin. Han upptäcker att orden "människa", "gäst" och "välkommen" saknas bland alla strategier och lägger till detta i slutdokumentet. Därefter tar han initiativ till projektet Det Svenska Värdskapet, tillsammans med Svensk Handel, Sveriges- Hotell och Restaurangföretagare (SHR) och det svenska Turistrådet. Det visar sig snart att intresset är stort, inte bara från turistindustrin utan från företag i alla branscher, kommuner, landsting, m fl. 2003 bildas Värdskapet Utveckling AB för att möta intresset och verkar idag med partners även i Norge, Danmark, Holland och Uganda. Verksamheten i Sverige drivs genom Värdskapet Sverige AB.

DELA INLÄGG

Facebook Twitter Blogger

Om värdskap - värdskapsfilosofin

Om värdskap - värdskapsfilosofin Nu kan du beställa värdskapfilosofin i tryckt format. Skriften är på 34 sidor och innehåller tio delar om värdskap och konsten att få människor att känna sig välkomna. Pris 55:-/st Vid beställning, kontakta kicki@vardskapet.se

NY BOK - LEDA SOM VÄRD

NY BOK - LEDA SOM VÄRD Den här boken är en hyllning till alla operativa chefer som får världen att fungera i verkligheten. 
Läs mer
BÖCKER FRÅN VÄRDSKAPET
DET GODA VÄRDSKAPET DET GODA VÄRDSKAPET
Boken om konsten att få människor att känna sig välkomna. En konst som utövas mot gäster, kollegor och oss själva.
Läs mer